Łączność na wysokim poziomie: Jak używać i skonfigurować STIHL Connected
STIHL Connected to intuicyjny system do efektywnej kontroli urządzeń, rejestracji czasu pracy maszyn oraz zarządzania konserwacją narzędzi akumulatorowych i spalinowych, który stanowi doskonałe wsparcie. Po zamocowaniu do urządzenia Stihl Smart Connector aktywnie rejestruje godziny pracy, zapisuje je i przesyła za pomocą technologii Bluetooth do smartfona lub tabletu. Gdy Smart Connector jest podłączony do smartfona umożliwia monitorowanie bieżącego miejsca pracy, co pozwala precyzyjnie określić czas pracy oraz lokalizację każdej maszyny.
⏩Stihl Smart Connector⏪ to kompaktowe urządzenie z własnym źródłem zasilania, charakteryzujące się odpornością na wodę, pył oraz wibracje.
Innowacyjna technologia została stworzona z myślą o ułatwieniu Twojego życia poprzez automatyzację zarządzania narzędziami. STIHL connected to inteligentna technologia do zarządzania urządzeniami, która umożliwia sprytną i wydajną organizację codziennej pracy. W ten sposób można codziennie w pełni wykorzystywać możliwości urządzeń. Rozwiązanie jest intuicyjne, oszczędne i nie wymaga dużych nakładów.
Niesie za sobą wiele możliwości:
✅ Automatyczne odbieranie danych urządzenia.
✅ Przegląd floty urządzeń.
✅ Możliwość sprawdzenia ostatniej lokalizacji urządzeń.
✅ Krótsze czasy przestojów.
✅ Przesyłanie istotnych danych serwisowych do sklepu specjalistycznego.
Instalacja Stihl Smart Connector jest niezwykle prosta i dostępna dla każdego. Urządzenie można zamontować za pomocą samoprzylepnej taśmy lub przy użyciu wkrętów. Dla wybranych urządzeń Stihl dostępne są specjalne filmy instruktażowe, prezentujące krok po kroku, jak poprawnie zamontować Stihl Smart Connector.
Stihl Smart Connector współpracuje z dedykowaną aplikacją Stihl dostępną na platformy Android i iOS. Nawiązuje łączność z telefonem lub tabletem za pomocą technologii Bluetooth. Po zamocowaniu do konkretnego urządzenia Stihl Smart Connector aktywnie rejestruje czas jego pracy oraz lokalizację (jeśli jest obecnie połączony ze smartfonem) i przekazuje informacje bezpośrednio do aplikacji oraz internetowego portalu Stihl. Aplikacja Stihl na smartfony została stworzona z myślą o użytkownikach indywidualnych, umożliwiając im:
✅ łatwe monitorowanie czasu pracy urządzenia,
✅ dostęp do informacji o planowanych konserwacjach,
✅ instrukcji obsługi
✅ ułatwiając kontakt z Autoryzowanym Dealerem STIHL,
✅ umożliwia monitorowanie postępu projektów prowadzonych we własnym ogrodzie.
Inteligentne złącze STIHL pełni funkcję licznika godzin pracy wykorzystującego technologię Bluetooth. Po zamocowaniu na maszynie akumulatorowej lub spalinowej oraz sparowaniu z aplikacją STIHL Connected App, precyzyjnie rejestruje czas pracy maszyny i przekazuje te informacje z powrotem do aplikacji na smartfonie za pośrednictwem technologii Bluetooth.
Portal STIHL Connect Pro został specjalnie stworzony z myślą o potrzebach profesjonalnych użytkowników. To rozwiązanie dostarcza szczegółowych informacji na temat połączonych urządzeń prezentując statystyki dotyczące czasu użytkowania oraz miejsc ich zastosowania. Dzięki portalowi STIHL Connect Pro łatwo możesz:
✅ zarządzać flotą urządzeń,
✅ koordynować pracę swoich pracowników (przypisywać maszyny i pracowników do konkretnych zadań),
✅ śledzić postęp w realizacji zadań.
✅ otrzymać dostęp do kluczowych informacji takich jak czas pracy urządzeń, ich aktualną lokalizacja na mapie,
Portal Connect Pro jest szczególnie dedykowany użytkownikom posiadającym znaczną liczbę urządzeń umożliwiając pełną kontrolę i precyzyjne zarządzanie czasem pracy.
Stihl Connected to system oparty na chmurze złożony z Stihl Smart Connectora oraz oprogramowania, takiego jak aplikacja Stihl Connected i portal Stihl Connected. Chmura Stihl Cloud stanowi centralne miejsce internetowe umożliwiające dostęp do danych z każdego zakątka świata. Informacje zarejestrowane przez Smart Connectora z urządzenia, do którego jest podłączony są przechowywane w chmurze Stihl. Można je swobodnie przeglądać i zarządzać nimi za pośrednictwem aplikacji Stihl Connected i portalu Stihl Connected.
Monitorowanie wielu różnych maszyn i instrukcji obsługi może być wyzwaniem i męczące – dzięki temu wszystkie czynności konserwacyjne są centralizowane w jednym miejscu, umożliwiając łatwy dostęp do nich zarówno poprzez dedykowaną aplikację, jak i portal dostępny na komputery.
Maszyna nie tylko Ci za to podziękuje, ale także nie będzie wymagać zastosowania serwisu, którego może nie potrzebować – oszczędzając czas i pieniądze firmy. Jeśli chcesz kupić lub wymienić narzędzia, możesz zobaczyć, które narzędzia są najczęściej używane, rzadko używane lub w ogóle nieużywane lub o które najlepiej dbać, biorąc pod uwagę liczbę godzin użytkowania. Informacje te mogą dać Ci znacznie lepszy wgląd, który pomoże Ci wybrać odpowiednie nowe maszyny dla Twojej firmy i znacznie lepiej zarządzać cyklem życia narzędzi.
Krok 1: Załóż konto
Zaleca się, aby właściciel utworzył konto (do uzyskania dostępu do aplikacji Connected i portalu STIHL Connected Portal wykorzystywane są te same dane logowania).
Krok 2: Dodaj pracowników
W tym kroku warto zarejestrować swoich pracowników w Connected Portal. Nie ma ograniczeń co do liczby pracowników, których możesz zarejestrować. Po rejestracji każdy pracownik otrzyma e-mail z łączem z prośbą o dokończenie konfiguracji konta Connected.
Krok 3: Dodaj maszyny
Każdy pracownik może dodać maszynę i skonfigurować inteligentne złącze. W Connected Portal można także tworzyć indywidualne harmonogramy konserwacji.
Krok 4: Dodaj Autoryzowanego Dealera
Możliwe jest zapewnienie dealerowi widoczności każdego narzędzia, usprawnienie serwisowania i dostarczenie warsztatowi wielu informacji umożliwiających skuteczną naprawę narzędzi. W aplikacji lub portalu STIHL wybierz dealera, któremu chcesz udostępnić informacje.
Krok 5: Dostosuj harmonogramy konserwacji do własnych potrzeb
Harmonogramy konserwacji maszyn innych producentów można łatwo skonfigurować na portalu STIHL. Zadania konserwacyjne maszyn STIHL są konfigurowane automatycznie, ale poziom szczegółowości można dostosować.
Krok 6: Przypisz zespoły
Pracowników i maszyny można przypisywać do zespołów i odpowiednio filtrować. Zespoły można przydzielać na podstawie lokalizacji, stanowisk pracy lub innych wskaźników istotnych dla prowadzonej działalności.
Cyfrowe zarządzanie urządzeniami jest konsekwentnie udoskonalane, aby umożliwić użytkownikowi skoncentrowanie się na tym, co najważniejsze w codziennej pracy i zapewnić jeszcze bardziej wydajne działanie.